''NO BIGGIE''

kanske är det för att om jag inte
går naturvetenskap, så kommer inte folk
minnas,komma ihåg mig eller snacka
om mig som ''den smarta''.
för om jag skulle vilja få välja,
mellan vara populär och fin eller smart och
ensam, så finns det ingen
tvekan på vad jag skulle välja, och jag vet
folk säger så hela tiden, och det kanske inte
låter troligt och så, så vill jag tre gånger runt jorden
och tillbaka mycket hellre vara smart och ensam.
och när folk som tex mvgbarnet,
gillar att ha samtal med mig, ställer
sig framför mig och tycker det är kul
att inte höra en massa ''va''. även fast jag
kanske inte alltid förstår dom mesta komplicerade orden.
och när hon säger att jag är smart,
det är då mitt huvud snurrar av lycka
och mitt hjärta slår ett extra slag av glädje.
fan. vill inte gå stylist och folk ser mig som fåfäng.
dock är jag väldigt utseendefixerad. men
det är inte så jag vill att folk ska se mig.
om det bara vore enklare att välja sin framtid
och det vore enklare att verkligen
säga ''jag skiter väl i vad andra tycker om mig''
och verkligen mena det.

Kommentarer
Postat av: Maddafacka

Du hade ju kunnat bli sedd som den smarta om du inte hade skitit i alla lektioner ju :c

2011-02-02 @ 15:17:29
Postat av: anonym

Jävlit fint skrivet! gråter nästan.



Du ska veta att jag har alltid sett upp till dig, Jag önskar att jag var mer som dig,

att jag var mer populär,

att jag hade mer kompisar.

Att jag inte alltid skulle ha alla rätt i skolan,

och att jag inte alltid skulle va den man frågar om läxorna.

Att jag kunde skita i skolan och ha kul istället.

2011-02-02 @ 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0